Mijn kinderen, mijn leerschool
Bijna drie jaar geleden besloot ik de opleiding "Het motivatieproces" te volgen, gegeven door Alain Thiry (www.interactif.be).
In die tijd was ik een uitgeputte moeder, wanhopig op zoek naar oplossingen om mijn kind te helpen zich in te zetten voor school en te slagen.
Tussen het geschreeuw, de spanningen en de voorwaarden en bedreigingen door, dacht ik een pad naar succes uit te stippelen... maar dat pad beschadigde onze relatie Het werd me al snel duidelijk dat ik zo niet verder kon.
Ik was niet de enige in deze situatie, maar op dat moment voelde ik me vreselijk alleen.
Er moest iets veranderen - voor hen, voor mij, voor ons.
Pedagogie in NLP heeft mijn en ons leven veranderd...
Ik herinner het me nog alsof het gisteren was: ik zat in dat leslokaar in Oudergem, omringd door mensen bij wie ik meteen voelde “Hier hoor ik thuis.”
Ik heb altijd al de diepe wens gehad om me te ontwikkelen op pedagogisch gebied - kennis overdragen, begrijpen hoe we leren.
Het was alsof iemand voor het eerst woorden gaf aan wat ik meemaakte... en tools in mijn handen stopte.
Dat moment gaf me de impuls om de volledige opleiding "NLP Pedagogiek" te volgen, om kinderen met leerproblemen te begeleiden. Ik ontdekte dat het niet alleen ging om het overdragen van kennis, maar om het creëren van bruggen tussen de kinderen en de leerstof door het ontwikkelen van leerstrategieën.
Sindsdien heb ik vele gezinnen begeleid, met een aanpak die luisteren, visualisatie en concrete strategieën combineert.
Het is mijn kleine bijdrage, mijn missie in dit uitgestrekte universum - en in een systeem waar sommige kinderen kansen mislopen, simpelweg omdat zij (en hun ouders) niet weten dat het mogelijk is om te leren leren.